
פרשת נח תשפ"ו | מתחילים עם המעשה משבעת הקבצנים
מתחילים עם המעשה משבעת הקבצנים בעזרת השם שנה חדשה אז נתחיל גם עניין חדש, נתחיל ללמוד את הסיפור משבעת הקבצנים זה הסיפור האחרון מסיפורי מעשיות
יְהִי רָצוֹן מִלְפָנֶיךָ יְיָ אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ,
שֶׁתּוֹלִיכֵנוּ לְשָׁלוֹם וְתַצְעִידֵנוּ לְשָׁלוֹם וְתַדְרִיכֵנוּ לְשָׁלוֹם וְתִסְמְכֵנוּ לְשָׁלוֹם,
וְתַגִּיעֵנוּ לִמְחוֹז חֶפְצֵנוּ לְחַיִּים וּלְשִׂמְחָה וּלְשָׁלוֹם.
(אם דעתו לחזור היום אומר) וְתַחְזִירֵנוּ לְשָׁלוֹם
וְתַצִּילֵנוּ מִכַּף כָּל אוֹיֵב וְאוֹרֵב וְלִסְטִים וְחַיּוֹת רָעוֹת בַּדֶּרֶךְ,
וּמִכָּל מִינֵי פֻּרְעָנֻיּוֹת הַמִּתְרַגְּשׁוֹת לָבוֹא לָעוֹלָם,
וְתִשְׁלַח בְּרָכָה וְהַצְלָחָה בְּכָל מַעֲשֵׂה יָדֵינוּ
וְתִתְּנֵנוּ לְחֵן וּלְחֶסֶד וּלְרַחֲמִים בְּעֵינֶיךָ וּבְעֵינֵי כָל רֹאֵינוּ,
וְתִשְׁמַע קוֹל תַּחֲנוּנֵינוּ.
כִּי אֵל שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה וְתַחֲנוּן אַתָּה.
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה:
יש מוסיפים לאחר התפילה:
כִּי מַלְאָכָיו יְצַוֶּה לָּךְ לִשְׁמָרְךָ בְּכָל דְּרָכֶיךָ.
יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם.
ְיַעֲקֹב הָלַךְ לְדַרְכּוֹ וַיִּפְגְּעוּ בוֹ מַלְאֲכֵי אֱלֹהִים.
וַיֹּאמֶר יַעֲקֹב כַּאֲשֶׁר רָאָם מַחֲנֵה אֱלֹהִים זֶה וַיִּקְרָא שֵׁם הַמָּקוֹם הַהוּא מַחֲנָיִם.
יְבָרֶכְךָ יְהוָה וְיִשְׁמְרֶךָ.
יָאֵר יְהוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ.
יִשָּׂא יְהוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם.
מָעוֹת. וְאֶת הַיְקוּם אֲשֶׁר בְּרַגְלֵיהֶם.
צֶדֶק יִקְרָאֵהוּ לְרַגְלוֹ. צֶדֶק מַלְכוּתָא קַדִישָׁא. דִּינָא דְּמַלְכוּתָא דִּינָא.
שׁוֹרֶשׁ הַדִּינִין בִּינָה. אֲנִי בִּינָה לִי גְבוּרָה. אֵין הַדִּין נִמְתָּק אֶלָּא בְּשׁוֹרְשׁוֹ.
שְׁלֹשָֹׁה יָדַיִּם בְּבִינָה:
יָד הַגְדֹולָה, יָד הַחֲזָקָה, יָד הָרָמָה.
ג’ פְּעָמִים יָד גִימַטְרִיָא שֵׁם שֶׁל מ”ב.
מ”ב שְׁבַּיְצִירָה שֵׁם שֶׁל אָנָא בְכֹחַ.
מ”ב שְּׁבַּבְרִיאָה שְׁנֵי פְּעָמִים אהי”ה.
מ”ב שְׁבָּאֲצִילוּת הוי”ה פַּשׁוּט בִּמְלֹאֹו וּמִיּלוי דְמִילוּי.
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ, שֶׁיֻּמְתְּקוּ הַדִּינִין וְהַגְּבוּרוֹת הַקָּשׁוֹת מֵעַל (פלוני/ת בן/ת פלונית)
עַל-יְדֵי פֶּלֶא עֶלְיוֹן שֶׁהוּא חֲסָדִים גְּדוֹלִים וְרַחֲמִים גְּמוּרִים וּפְשׁוּטִים
שֶׁאֵין בּוֹ תַּעֲרֹבֶת דִּין כְּלָל. אמן:

מתחילים עם המעשה משבעת הקבצנים בעזרת השם שנה חדשה אז נתחיל גם עניין חדש, נתחיל ללמוד את הסיפור משבעת הקבצנים זה הסיפור האחרון מסיפורי מעשיות

מדוע חכמים תיקנו יומיים ראש השנה? בעזרת השם נסכם בקצרה את מה שדיברנו בשבוע שעבר ואז נמשיך בנושא. יש שאלה מדוע חכמים תיקנו יומיים ראש

גודל מעלת השתטחות על קברי צדיקים מכיוון שאנחנו נמצאים לפני ראש השנה, נראה כמה נקודות שקשורות לעניין של ראש השנה, נקודה ראשונה זה שאלה שמתעוררת

הכנה לראש השנה ולטיסה לציון באומן בברסלב נוהגים ללמוד בחודש אלול את תורה ו‘ בליקוטי מוהר“ן חלק א‘, בתורה הזאת יש הרבה מאוד עצות ויסודות

חודש אלול-’חודש הרחמים והסליחות‘ אנחנו נמצאים בימים שכל השנה הבאה תלויה בהם אז נדבר קצת מהעניין של אלול וראש-השנה. חודש אלול נקרא ’חודש הרחמים והסליחות‘

התועלת של הביזיונות והסכנה שבכבוד בעזרת השם נעסוק בתורה ו‘ בליקו“מ – ידוע שזאת תורה שרבינו הכניס בה הרבה מאוד יסודות של תשובה, וגם עפ“י