
השתתפות בתשלום הוצאות אחזקת הבנין כשאינו דר בדירה
שאלה: אדם שיש בבעלותו דירה
מאז שנת 2003 מעביר הרב ארז הרצאות ברחבי הארץ. הרצאות אלו מיועדות בעיקר למתחזקים הנמצאים בתהליך של חזרה בתשובה ומשתתפים בהם מאות אנשים כל שבוע. בהרצאותיו הוא משתמש בתכנים הלקוחים מספרות ברסלב ומספרי קבלה כמו פרדס רימונים, פרי עץ חיים ותיקוני הזוהר. הוא מדגיש בהרצאותיו את הדמונולוגיה היהודית ואת הכוח המיסטי העומד מולה: "צדיק יסוד עולם". הרעיון המרכזי במרכז הגותו הוא שהעולם נמצא בתהליך אינטנסיבי של גאולה המכוונת על ידי הצדיק, המקבל את כל ההשפעות הרוחניות ומחלק אותן לכל אדם על פי צרכיו האמיתיים, מה שמכונה "תיקון שורש הנשמה".

שאלה: אדם שיש בבעלותו דירה

שאלה: רבים אומרים שאסור לאשה

בעזרת השם נעסוק קצת בפנימיות

בעזרת השם נעסוק בעניין החנוכה.

בעזרת השם נמשיך עם המעשה

בעזרת השם נמשיך עם המעשה

וּבָזֶה טוֹעִים הַחֲסִידִים הַכְּשֵׁרִים הַרְבֵּה,

צָרִיךְ כָּל אֶחָד לְדַבֵּר עִם
יום ראשון משתנה
דע, כי צריך לדון את כל אדם לכף זכות , ואפילו מי שהוא רשע גמור, צריך לחפש ולמצא בו איזה מעט טוב, שבאותו המעט אינו רשע, ועל ידי זה שמוצא בו מעט טוב, ודן אותו לכף זכות, על-ידי-זה מעלה אותו באמת לכף זכות, ויוכל להשיבו בתשובה, וזה בחינת (תהלים לז י): "ועוד מעט ואין רשע והתבוננת על מקומו ואיננו", הינו שהפסוק מזהיר לדון את הכל לכף זכות, ואף-על-פי שאתה רואה שהוא רשע גמור, אף-על-פי-כן צריך אתה לחפש ולבקש למצא בו מעט טוב ששם אינו רשע וזהו ועוד מעט ואין רשע, שצריך אתה לבקש בו עוד מעט טוב שיש בו עדיין, ששם אינו רשע, כי אף-על-פי שהוא רשע, איך אפשר שאין בו מעט טוב עדיין, כי איך אפשר שלא עשה איזה מצוה או דבר טוב מימיו, ועל-ידי-זה שאתה מוצא בו עוד מעט טוב ששם אינו רשע, ואתה דן אותו לכף זכות, על-ידי-זה אתה מעלה אותו באמת מכף חובה לכף זכות, עד שישוב בתשובה על-ידי-זה, זהו "ועוד מעט ואין רשע", על-ידי שמוצא בהרשע עוד מעט טוב, ששם אינו רשע, על-ידי-זה "והתבוננת על מקומו ואיננו", הינו כשתתבונן ותסתכל על מקומו ומדרגתו, ואיננו שם על מקומו הראשון, כי על-ידי שמוצאין בו עוד מעט טוב, איזה נקדה טובה, ודנין אותו לכף זכות, על-ידי-זה מוציאין אותו באמת מכף חובה לכף זכות. וזהו והתבוננת על מקומו ואיננו כנ"ל, והבן:

בעזרת השם נעסוק קצת בפנימיות של ענייני חנוכה – למעשה הרקע הידוע זה כל המלחמה שהיתה לחשמונאים עם היוונים. למעשה כיום היוונים לא קיימים בעולם

בעזרת השם נעסוק בעניין החנוכה. יש ספר שנקרא ’הרוקח‘, את הספר הזה חיבר אחד מגדולי הראשונים שהיה מגדולי התוספות, שמו הוא ר‘אליעזר מגרמיזא. החיד“א כותב

בעזרת השם נמשיך עם המעשה משבעת הקבצנים. כשהתחלנו את הסיפור אמרנו שהסיפור בנוי באופן כזה שזה סיפור בתוך סיפור, החלק הראשון זה הסיפור של הבן

בעזרת השם נמשיך עם המעשה משבעת הקבצנים, ראינו בתחילת המעשה שהמלך מסר את המלוכה לבנו בחייו – דיברנו על זה שהבן מלך שקיבל את המלוכה

ממשיכים עם המעשה משבעת הקבצנים בעזרת השם נמשיך עם המעשה משבעת הקבצנים – היינו בקטע בהתחלת הסיפור שרבינו מספר על המלך שמסר את המלוכה לבנו

בעזרת השם אנחנו ממשיכים עם המעשה משבעת הקבצנים – בעזרת השם אנחנו נעשה הקדמה קצרה כדי להכנס לסיפור – הסיפור מתחיל שהמלך מסר את המלוכה

ממשיכים עם המעשה משבעת הקבצנים בשבוע שעבר התחלנו את המעשה משבעת הקבצנים ולמעשה הסיפור הזה בנוי מסיפור בתוך סיפור. רבינו מספר על הבן מלך שקיבל

מתחילים עם המעשה משבעת הקבצנים בעזרת השם שנה חדשה אז נתחיל גם עניין חדש, נתחיל ללמוד את הסיפור משבעת הקבצנים זה הסיפור האחרון מסיפורי מעשיות