השתתפות בתשלום הוצאות אחזקת הבנין כשאינו דר בדירה
שאלה: אדם שיש בבעלותו דירה
מאז שנת 2003 מעביר הרב ארז הרצאות ברחבי הארץ. הרצאות אלו מיועדות בעיקר למתחזקים הנמצאים בתהליך של חזרה בתשובה ומשתתפים בהם מאות אנשים כל שבוע. בהרצאותיו הוא משתמש בתכנים הלקוחים מספרות ברסלב ומספרי קבלה כמו פרדס רימונים, פרי עץ חיים ותיקוני הזוהר. הוא מדגיש בהרצאותיו את הדמונולוגיה היהודית ואת הכוח המיסטי העומד מולה: "צדיק יסוד עולם". הרעיון המרכזי במרכז הגותו הוא שהעולם נמצא בתהליך אינטנסיבי של גאולה המכוונת על ידי הצדיק, המקבל את כל ההשפעות הרוחניות ומחלק אותן לכל אדם על פי צרכיו האמיתיים, מה שמכונה "תיקון שורש הנשמה".
שאלה: אדם שיש בבעלותו דירה
שאלה: רבים אומרים שאסור לאשה
בעזרת השם נעסוק בתורה כ“ד
בתורה ע“ד בליקו“מ חלק שני
בעזרת השם נמשיך את העניין
ידוע שתורה נ"ב שנקראת 'הנעור
וּבָזֶה טוֹעִים הַחֲסִידִים הַכְּשֵׁרִים הַרְבֵּה,
צָרִיךְ כָּל אֶחָד לְדַבֵּר עִם
יום ראשון משתנה
דע, כי צריך לדון את כל אדם לכף זכות , ואפילו מי שהוא רשע גמור, צריך לחפש ולמצא בו איזה מעט טוב, שבאותו המעט אינו רשע, ועל ידי זה שמוצא בו מעט טוב, ודן אותו לכף זכות, על-ידי-זה מעלה אותו באמת לכף זכות, ויוכל להשיבו בתשובה, וזה בחינת (תהלים לז י): "ועוד מעט ואין רשע והתבוננת על מקומו ואיננו", הינו שהפסוק מזהיר לדון את הכל לכף זכות, ואף-על-פי שאתה רואה שהוא רשע גמור, אף-על-פי-כן צריך אתה לחפש ולבקש למצא בו מעט טוב ששם אינו רשע וזהו ועוד מעט ואין רשע, שצריך אתה לבקש בו עוד מעט טוב שיש בו עדיין, ששם אינו רשע, כי אף-על-פי שהוא רשע, איך אפשר שאין בו מעט טוב עדיין, כי איך אפשר שלא עשה איזה מצוה או דבר טוב מימיו, ועל-ידי-זה שאתה מוצא בו עוד מעט טוב ששם אינו רשע, ואתה דן אותו לכף זכות, על-ידי-זה אתה מעלה אותו באמת מכף חובה לכף זכות, עד שישוב בתשובה על-ידי-זה, זהו "ועוד מעט ואין רשע", על-ידי שמוצא בהרשע עוד מעט טוב, ששם אינו רשע, על-ידי-זה "והתבוננת על מקומו ואיננו", הינו כשתתבונן ותסתכל על מקומו ומדרגתו, ואיננו שם על מקומו הראשון, כי על-ידי שמוצאין בו עוד מעט טוב, איזה נקדה טובה, ודנין אותו לכף זכות, על-ידי-זה מוציאין אותו באמת מכף חובה לכף זכות. וזהו והתבוננת על מקומו ואיננו כנ"ל, והבן:
בעזרת השם נעסוק בתורה כ“ד בליקו“מ. מובא בחיי מוהר“ן ובשש“ק שבליל שבת אחרי הסעודה רבינו התחיל להגיד את התורה הזאת ובשעה שהוא אמר את התורה
בתורה ע“ד בליקו“מ חלק שני רבינו אומר: ’כי בתחלה היו כל ההתחלות מפסח, ועל כן כל המצוות הם זכר ליציאת מצרים. ועכשו…(ולא סיים)‘. מוסיף על
בעזרת השם נמשיך את העניין של מגילת אסתר והסיפור של מרדכי ואסתר. בשבוע שעבר דיברנו על הסיבה של הגלות שהנקודה שלה היתה הנקודה של עבודת
ידוע שתורה נ"ב שנקראת 'הנעור בלילה', היא היסוד של דרך ההתבודדות. רבינו אומר בליקוטי מוהר"ן תורה כ"ה חלק שני: 'ההתבודדות הוא מעלה עליונה וגדולה מן
רבינו אומר ’מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד‘, אם נסתכל בתרי“ג מצוות לא נראה שיש מצווה להיות בשמחה, אם אתה רוצה להגיד שזה עצה טובה אז
בעזרת השם נמשיך עם המעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו. הזכרנו שהבן מלך זה מרמז על הנשמה הא-לוקית והבן שפחה זה מרמז על הנפש הבהמית,
בעזרת השם נעסוק בתורה נ“ב בליקוטי מוהר“ן. התורה הזאת נקראת ’הנעור בלילה‘, רבינו אומר בתורה כך ’ועקר הכוונה שברא כל העולם בשביל ישראל, היה כדי
בפרשת יתרו מובא כל הסיפור של מתן תורה ומובא בספרים הקדושים שכל מה שהיה במתן תורה זה למעשה קורה בכל הדורות. מבחינת השורש הרוחני כל
© 2020 All rights reserved
נבנה על ידי אדי דיגיטל טל- 0528557848