פרשת וירא | מעשה משבעת הקבצנים | חלק ראשון
בעזרת השם שנה חדשה אז נתחיל גם עניין חדש, נתחיל ללמוד את הסיפור משבעת הקבצנים זה הסיפור האחרון מסיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, מקובל
יְהִי רָצוֹן מִלְפָנֶיךָ יְיָ אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ,
שֶׁתּוֹלִיכֵנוּ לְשָׁלוֹם וְתַצְעִידֵנוּ לְשָׁלוֹם וְתַדְרִיכֵנוּ לְשָׁלוֹם וְתִסְמְכֵנוּ לְשָׁלוֹם,
וְתַגִּיעֵנוּ לִמְחוֹז חֶפְצֵנוּ לְחַיִּים וּלְשִׂמְחָה וּלְשָׁלוֹם.
(אם דעתו לחזור היום אומר) וְתַחְזִירֵנוּ לְשָׁלוֹם
וְתַצִּילֵנוּ מִכַּף כָּל אוֹיֵב וְאוֹרֵב וְלִסְטִים וְחַיּוֹת רָעוֹת בַּדֶּרֶךְ,
וּמִכָּל מִינֵי פֻּרְעָנֻיּוֹת הַמִּתְרַגְּשׁוֹת לָבוֹא לָעוֹלָם,
וְתִשְׁלַח בְּרָכָה וְהַצְלָחָה בְּכָל מַעֲשֵׂה יָדֵינוּ
וְתִתְּנֵנוּ לְחֵן וּלְחֶסֶד וּלְרַחֲמִים בְּעֵינֶיךָ וּבְעֵינֵי כָל רֹאֵינוּ,
וְתִשְׁמַע קוֹל תַּחֲנוּנֵינוּ.
כִּי אֵל שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה וְתַחֲנוּן אַתָּה.
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה:
יש מוסיפים לאחר התפילה:
כִּי מַלְאָכָיו יְצַוֶּה לָּךְ לִשְׁמָרְךָ בְּכָל דְּרָכֶיךָ.
יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם.
ְיַעֲקֹב הָלַךְ לְדַרְכּוֹ וַיִּפְגְּעוּ בוֹ מַלְאֲכֵי אֱלֹהִים.
וַיֹּאמֶר יַעֲקֹב כַּאֲשֶׁר רָאָם מַחֲנֵה אֱלֹהִים זֶה וַיִּקְרָא שֵׁם הַמָּקוֹם הַהוּא מַחֲנָיִם.
יְבָרֶכְךָ יְהוָה וְיִשְׁמְרֶךָ.
יָאֵר יְהוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ.
יִשָּׂא יְהוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם.
מָעוֹת. וְאֶת הַיְקוּם אֲשֶׁר בְּרַגְלֵיהֶם.
צֶדֶק יִקְרָאֵהוּ לְרַגְלוֹ. צֶדֶק מַלְכוּתָא קַדִישָׁא. דִּינָא דְּמַלְכוּתָא דִּינָא.
שׁוֹרֶשׁ הַדִּינִין בִּינָה. אֲנִי בִּינָה לִי גְבוּרָה. אֵין הַדִּין נִמְתָּק אֶלָּא בְּשׁוֹרְשׁוֹ.
שְׁלֹשָֹׁה יָדַיִּם בְּבִינָה:
יָד הַגְדֹולָה, יָד הַחֲזָקָה, יָד הָרָמָה.
ג’ פְּעָמִים יָד גִימַטְרִיָא שֵׁם שֶׁל מ”ב.
מ”ב שְׁבַּיְצִירָה שֵׁם שֶׁל אָנָא בְכֹחַ.
מ”ב שְּׁבַּבְרִיאָה שְׁנֵי פְּעָמִים אהי”ה.
מ”ב שְׁבָּאֲצִילוּת הוי”ה פַּשׁוּט בִּמְלֹאֹו וּמִיּלוי דְמִילוּי.
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ, שֶׁיֻּמְתְּקוּ הַדִּינִין וְהַגְּבוּרוֹת הַקָּשׁוֹת מֵעַל (פלוני/ת בן/ת פלונית)
עַל-יְדֵי פֶּלֶא עֶלְיוֹן שֶׁהוּא חֲסָדִים גְּדוֹלִים וְרַחֲמִים גְּמוּרִים וּפְשׁוּטִים
שֶׁאֵין בּוֹ תַּעֲרֹבֶת דִּין כְּלָל. אמן:
בעזרת השם שנה חדשה אז נתחיל גם עניין חדש, נתחיל ללמוד את הסיפור משבעת הקבצנים זה הסיפור האחרון מסיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, מקובל
בעזרת השם נראה כמה נקודות מהפרשה – למעשה חומש בראשית זה סיפור שורשי הבריאה, לכן כל המאורעות של העולם, הן בכלל והן בפרט, בכל הדורות,
פרשת בראשית וכל חומש בראשית זה שורש כל הבריאה – הקב“ה ברא את העולם באופן כזה שלכל דבר יש שורש וענף, המשל להבין את זה
התקופה של חודש אלול ושל חודש תשרי מאוד מסוגלת ואפשר לפעול בה הרבה דברים. בהכנה לראש-השנה יש כמה בחינות. השם של החג כבר מעיד על
בשבוע שעבר התחלנו את תורה ו‘ בליקוטי מוהר“ן חלק א‘, הזכרנו שבד“כ נוהגים בברסלב ללמוד את התורה הזאת בחודש אלול מכיוון שבתוך התורה רבינו מזכיר
בעזרת השם נתחיל ללמוד את תורה ו‘ בליקוטי מוהר“ן חלק ראשון, זה מנהג עתיק-יומין בברסלב ללמוד את התורה הזאת בחודש אלול גם כהכנה לראש השנה
© 2020 All rights reserved