פרשת וארא | ממשיכים עם המעשה משבעת הקבצנים
בשבוע שעבר דיברנו במעשה משבעת הקבצנים על הבן והבת שהלכו לאיבוד ביער ובאו אצלם הקבצנים, נזכיר את זה בקצרה ובע“ה נמשיך עם המעשה. למעשה הבן
יְהִי רָצוֹן מִלְפָנֶיךָ יְיָ אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ,
שֶׁתּוֹלִיכֵנוּ לְשָׁלוֹם וְתַצְעִידֵנוּ לְשָׁלוֹם וְתַדְרִיכֵנוּ לְשָׁלוֹם וְתִסְמְכֵנוּ לְשָׁלוֹם,
וְתַגִּיעֵנוּ לִמְחוֹז חֶפְצֵנוּ לְחַיִּים וּלְשִׂמְחָה וּלְשָׁלוֹם.
(אם דעתו לחזור היום אומר) וְתַחְזִירֵנוּ לְשָׁלוֹם
וְתַצִּילֵנוּ מִכַּף כָּל אוֹיֵב וְאוֹרֵב וְלִסְטִים וְחַיּוֹת רָעוֹת בַּדֶּרֶךְ,
וּמִכָּל מִינֵי פֻּרְעָנֻיּוֹת הַמִּתְרַגְּשׁוֹת לָבוֹא לָעוֹלָם,
וְתִשְׁלַח בְּרָכָה וְהַצְלָחָה בְּכָל מַעֲשֵׂה יָדֵינוּ
וְתִתְּנֵנוּ לְחֵן וּלְחֶסֶד וּלְרַחֲמִים בְּעֵינֶיךָ וּבְעֵינֵי כָל רֹאֵינוּ,
וְתִשְׁמַע קוֹל תַּחֲנוּנֵינוּ.
כִּי אֵל שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה וְתַחֲנוּן אַתָּה.
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה:
יש מוסיפים לאחר התפילה:
כִּי מַלְאָכָיו יְצַוֶּה לָּךְ לִשְׁמָרְךָ בְּכָל דְּרָכֶיךָ.
יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם.
ְיַעֲקֹב הָלַךְ לְדַרְכּוֹ וַיִּפְגְּעוּ בוֹ מַלְאֲכֵי אֱלֹהִים.
וַיֹּאמֶר יַעֲקֹב כַּאֲשֶׁר רָאָם מַחֲנֵה אֱלֹהִים זֶה וַיִּקְרָא שֵׁם הַמָּקוֹם הַהוּא מַחֲנָיִם.
יְבָרֶכְךָ יְהוָה וְיִשְׁמְרֶךָ.
יָאֵר יְהוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ.
יִשָּׂא יְהוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם.
מָעוֹת. וְאֶת הַיְקוּם אֲשֶׁר בְּרַגְלֵיהֶם.
צֶדֶק יִקְרָאֵהוּ לְרַגְלוֹ. צֶדֶק מַלְכוּתָא קַדִישָׁא. דִּינָא דְּמַלְכוּתָא דִּינָא.
שׁוֹרֶשׁ הַדִּינִין בִּינָה. אֲנִי בִּינָה לִי גְבוּרָה. אֵין הַדִּין נִמְתָּק אֶלָּא בְּשׁוֹרְשׁוֹ.
שְׁלֹשָֹׁה יָדַיִּם בְּבִינָה:
יָד הַגְדֹולָה, יָד הַחֲזָקָה, יָד הָרָמָה.
ג’ פְּעָמִים יָד גִימַטְרִיָא שֵׁם שֶׁל מ”ב.
מ”ב שְׁבַּיְצִירָה שֵׁם שֶׁל אָנָא בְכֹחַ.
מ”ב שְּׁבַּבְרִיאָה שְׁנֵי פְּעָמִים אהי”ה.
מ”ב שְׁבָּאֲצִילוּת הוי”ה פַּשׁוּט בִּמְלֹאֹו וּמִיּלוי דְמִילוּי.
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ, שֶׁיֻּמְתְּקוּ הַדִּינִין וְהַגְּבוּרוֹת הַקָּשׁוֹת מֵעַל (פלוני/ת בן/ת פלונית)
עַל-יְדֵי פֶּלֶא עֶלְיוֹן שֶׁהוּא חֲסָדִים גְּדוֹלִים וְרַחֲמִים גְּמוּרִים וּפְשׁוּטִים
שֶׁאֵין בּוֹ תַּעֲרֹבֶת דִּין כְּלָל. אמן:
בשבוע שעבר דיברנו במעשה משבעת הקבצנים על הבן והבת שהלכו לאיבוד ביער ובאו אצלם הקבצנים, נזכיר את זה בקצרה ובע“ה נמשיך עם המעשה. למעשה הבן
בעזרת השם נמשיך עם המעשה משבעת הקבצנים – למדנו על הבן והבת הקטנים שנאבדו ביער וכשהם היו רעבים ולא היה להם מה לאכול הם התחילו
בעזרת השם נמשיך עם המעשה שאנו עוסקים בו המעשה משבעת הקבצנים. התחלנו לפני שבועיים את הסיפור הפנימי, כמו שאמרנו שהמבנה של הסיפור זה שיש סיפור
בעזרת השם נמשיך עם המעשה משבעת הקבצנים. כשהתחלנו את הסיפור אמרנו שהסיפור בנוי באופן כזה שזה סיפור בתוך סיפור, החלק הראשון זה הסיפור של הבן
בעזרת השם נראה היום קצת מתורה ב‘ חלק שני בליקוטי מוהר“ן, רבינו קרא לתורה הזאת ’ימי חנכה‘ התורה מתחילה כך: ’ימי חנכה הם ימי הודאה,
בפרשה שלנו פרשת וישב יש הרבה מאוד סודות והרבה מאוד דבריםשקשורים לגאולה, בפרשה כתוב על שתי ירידות ’ויוסף הורד מצרימה‘, ’וירד יהודה מאת אחיו ויט
© 2020 All rights reserved