אֲבָל בַּמֶּה יִהְיֶה בִּטְחוֹנוֹ חָזָק שֶׁלֹּא יִפֹּל מֵעֲבוֹדָתוֹ יִתְבָּרַךְ חַס וְשָׁלוֹם? הָעִקָּר הוּא רַק אֱמוּנָה הַקְּדוֹשָׁה, שֶׁכְּשֶׁהוּא חָזָק בָּאֱמוּנָה הַקְּדוֹשָׁה – בְּוַדַּאי אֵין לוֹ לְהִתְיָרֵא מִשּׁוּם מִלְחָמָה וְשׁוּם נִסָּיוֹן שֶׁבָּעוֹלָם. וְזֶה שֶׁאָמַר לָהֶם הַכֹּהֵן "שְׁמַע יִשְׂרָאֵל, אַתֶּם קְרֵבִים הַיּוֹם לַמִּלְחָמָה", וְדָרְשׁוּ רַז"ל: "אֲפִלּוּ אֵין בָּכֶם זְכוּת אֶלָּא מַה שֶּׁאַתֶּם אוֹמְרִים בְּכָל יוֹם 'שְׁמַע יִשְׂרָאֵל' – אַתֶּם רְאוּיִים לְנַצֵּחַ אֶת אוֹיְבֵיכֶם".
(משיבת נפש, ס"ט – ע"פ ליקוטי הלכות)
ממשיכים עם המעשה משבעת הקבצנים
בעזרת השם נמשיך עם המעשה משבעת הקבצנים. כשהתחלנו את הסיפור אמרנו שהסיפור בנוי באופן כזה שזה סיפור בתוך סיפור, החלק הראשון זה הסיפור